søndag 24. mars 2013

Vårlig pyntet bord

Jeg hadde for en liten stund siden
 "venninneklubb" hos meg.
Da valgte jeg å pynte bordet slik:


....VÅR....


Bilde tatt på kvelden, derfor litt mørkere...

Jeg har en liten fobi mot duker....
Kanskje fordi jeg har også en fobi mot strykejern...
Så når det kommer til å dekke/pynte bord, 
bruker jeg ofte tapet, gavepapir, bokbind osv...
Og istedet for å alltid kjøpe noe nytt,
graver jeg ned i skuffer og skap for 
å bruke noe jeg allerede har.

For en stund tilbake hamstret jeg servietter.
... akk, nok en mani...
Uansett så har jeg skuffer fulle,
og alltid noen som passer inn.
Godt å få brukt litt,
for det er vel det som er meningen?

Nå skal kvelden nytes,
for endelig er jeg ovenpå etter
magevondt siden fredag.

Ha en flott kveld!


9 kommentarer:

  1. Så vårlig og flott dekket ♥

    SvarSlett
  2. Anonym24/3/13

    Så nydelig bordekking:)du kan det du!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så flott du dekket:)
    Stilig at du bruker alternativer til duk! Liker heller ikke å stryke, så jeg dekker med krøllete duk-haha..
    Tror jeg skal lagre dine varianter du;)

    SvarSlett
  4. serviett-mani er noko me deler. Og det vart fint dekka bord til venninnene dine! Såg kos ut!!

    Nyt påsken!!

    SvarSlett
  5. Stilg, jeg er som du har virkelig duk allergi og stryke forbi! Har alltid brukt tapet retter og gave papir , til svigersønn og mammas store fortvilelse! Hi hi. Serviettene var nydelige! Ja, her er vi i gang med pakking! MYE å pakke til en hytte tur , skal jo ha med alt fra blomster te ugerørcjeg vet du! Hi hi, ble det en flott tur til ryvarden ? Nå håper jeg du har et giga påske egg og nyter late dager med fam! Kos dere klem fra meg!!

    SvarSlett
  6. Så fint pyntet! :)

    E ikkje så voldsomt glad i duk eg heller så på spisebordet har vi voksduk! ;)

    Men tror kanskje jeg må prøve med tapet eller bokbind en gang, er sikkert en del å velge mellom.
    Kjekt å ha noe ikke alle andre har også! :) Tusen takk for flott tips! :))

    Ha en fortsatt flott påske! :)

    Klem Evy

    SvarSlett
  7. Strykejern er ikkje min favoritt heller, fysj og æsj! Er ingen racer på å dekke bord heller... På torsdag er det min tur å være vertinne for venninnekveld, så då lyt eg legga meg litt i selen da. Mja, me får sjå kva eg får til. Gleder meg til dei kjem i alle fall, fine jentene :-) Ha ei fine veka!

    Klem Eli

    SvarSlett
  8. Kjenner til det med dukskrekk....hehe men du hadde jo dekket et flott bord da. Jeg også kjøper på servietter, så sparer jeg på de fineste. Burde jo bare bruke de, for det er ikke så ofte vi har gjester. Hehe.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord på bloggen min :-)
Det gjør meg SÅ glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...