mandag 4. juni 2012

God start....

.... på dagen!

Jeg må ha frokost!
Og på travle dager,
er det fort gjort at jeg tar en skive med søtt på.
Og det er sååå godt, men sååå usunt!

Jeg har sett at mange lager sin egen frokostblanding.
Har tenkt på om jeg skulle det, men det ble med tanken.
Helt til jeg kom over denne hos Noe på hjertet.

Jeg har litt mer valnøtter i enn det som er i oppskriften...
Glad i nøtter!


Den er super god med yoghurt eller melk.
Og ikke minst, sunnere enn sjokoladeskiven!
Metter godt gjør den også.

Her er oppskriften:
◦250 gr havregryn
◦50 gr solsikkekjerner
◦50 gr sesamfrø
◦50 gr valnøtter, grovt hakket
◦50 gr hasselnøtter, grovt hakket
◦25 gr brunt sukker
◦2 klyper maldonsalt
◦1 dl appelsinjuice (eller annen fruktjuice)
◦1 ss honning
◦1 ss smør (melange)

Sett ovnen på 140 grader – rør sammen det tørre uten sukker – ha i juice, smør, sukker og honning i en kaserolle – varm opp til det er oppløst – hell det våte i det tørre og rør godt.
Hell blandingen på bakepapir på stekebrett – fordel jevnt – stek i 50-60 min og
rør hvert 10 min for jevnt resultat.
Avkjøl – og nyt – holdbar ca. 1 mnd!

Ønsker deg en flott start på uken!

KLEM


1 kommentar:

  1. Anonym4/6/12

    Så godt det såg ut og ikkje minst sunnt:)
    Fine mandag til deg!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord på bloggen min :-)
Det gjør meg SÅ glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...